Share

Saturday, March 15

هلال ماه بر فراز استانبول

هلال باریک ماه، نهفته کنار خورشید، نشانه ای است که پیدا کردنش سخت است اما بسیار زیباست. به سمت چپ عکس نگاه کنید(صفحه را به سمت چپ اسکرول کنید) تا بتوانید چنین هلالی را در این پانارمای تاریک از شهر باستانی استانبول بر فراز تنگه ی بوسفورببینید. در این عکس که در 18 اسفند تهیه شده، سن ماه نزدیک به 22 ساعت است. تنها هلالی باریک از ماه در بخش غربی آسمان و بر فراز کاخ «توپکاپی» دیدیه می شود. بنایی که امپراطور عثمانی، سلطان محمد دوم در قرن پانزدهم میلادی پس از تسخیر قسطنطنیه(استانبول) آن را بنا کرد، شهری که پایتخت امپراطوری رم شرقی شد. بنایی که در سمت چپ این کاخ قرار گرفته، «آقاسوفیا»(محل سوفیان حقی) است. نمونه ای بارز از معماری و هنز بیزانسی که هم اکنون تبدیل به موزه شده. اگر باز هم به سمت پچ بروید، مسجد سلطان احمد را خواهید دید. عکس: Tunç Tezel (TWAN)

5 comments:

Anonymous said...

دومين جشنواره وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌هاي فضايي

به دليل استقبال شركت‌كنندگان در دومين جشنواره وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌هاي فضايي مهلت ثبت‌نام تا 30 آخر فروردين 87 تمديد شد.

رشد تعداد ثبت‌نام كنندگان در چند روز اخير و همچنين نوشتن مطالب و يادداشت‌هاي جديد در حوزه‌ي علمي اينترنت نشان از آغاز فعاليت‌هاي وبلاگ‌نويسان و مديران وب‌سايت‌ها پس از تعطيلاتي نسبتاً طولاني دارد. اميد است تا با تجديد مهلت زمان ثبت‌نام، فرصتي مناسب براي حضور دوستداران دانش فضايي و گسترش اين علم پديد آوريم.

جهت ثبت نام در این جشنواره اینجا کلیک فرمایید

http://www.isa.ir/index.php

Anonymous said...

سلام
وبلاگ شما در لینکستان بزرگ نجومی ثبت شد
منتظر راهنمایی ها و نظراتتون هستم
گسترش ایرانجوم به منزله ی گسترش همه ی وبگاه های فارسی است
سرفراز باشید

Anonymous said...

درود بر شما

در صورت تمایل برای دانلود کتاب شگفتیهای جهان نوشته ابراهیم ویکتوری به وبلاگ عصیان اندیشه مراجعه کنید

بدرود

Anonymous said...

ba salam ... antekhabe webloge shoma be onvane webloge bartar ro be shoma doste aziz tabrik migam .. be omide movafaghyat haye roz afzon...

Anonymous said...

www.KavirSky.Blogfa.com